Experiența primului loc de muncă poate fi definitorie pentru parcursul fiecărui individ, adesea influențându-i viața în mod semnificativ. Uneori, primul nostru contact cu mediul profesional poate fi umbrit de comportamentul superior al șefului nostru, care poate să profite de lipsa noastră de experiență și de poziția sa de autoritate.
O tânără a împărtășit pe platformele de socializare experiența sa specială legată de primul său loc de muncă.
„Locuiam într-un oraș mic, unde singurul magazin universal (cunoscut astăzi sub denumirea de supermarket) era principalul loc de muncă disponibil. Îmi doream să economisesc bani pentru a urma facultatea în orașul mare în toamnă. Astfel, am acceptat un post de casier la supermarket.
Șeful meu, Sorin, era un individ nepoliticos. Cu o diplomă de facultate din București, dar fără succes în găsirea unui loc de muncă în capitală, s-a întors în orașul său natal și a fost promovat direct în funcția de manager. El se comporta cu noi ca și cum am fi fost inferiori lui, tratându-ne ca pe niște sclavi. Niciodată nu eram suficient de rapizi sau de buni în munca noastră. Sorin era tipul de șef pe care ajungi să-l urăști.
Într-o zi ploioasă și rece, am ajuns la muncă complet udată, deși purtasem o pelerină. Tremuram de frig când m-am așezat la casa de marcat. Din senin, un client masiv, probabil un șofer de camion care făcea o pauză, a venit la casa mea cu o mulțime de cumpărături. În timp ce îi puneam cumpărăturile în pungă, l-am întrebat dacă dorea ajutor să-și ducă bagajele la mașină, conform cerințelor șefului nostru.
Cu un gest de mirare, clientul m-a întrebat dacă fac o glumă. A remarcat că sunt udată leoarcă și tremuram de frig și m-a întrebat cine mă forțează să lucrez în acele condiții. Apoi, m-a rugat să-l chem pe manager.
Am chemat-o pe Sorin. Între timp, clientul mi-a oferit geaca lui pentru a mă încălzi.
– Ești tu șeful aici? – a întrebat clientul.
– Da, sunt eu. Este ceva în neregulă? a răspuns Sorin.
– Uită-te la această fată! Este complet udă și tremură de frig. De ce le obligi pe aceste tinere să lucreze în aceste condiții?
– Ei trebuie să-și ajute clienții atunci când este nevoie, a justificat Sorin.
– Serios? Dar tu ai grijă de angajații tăi? Permite-le să se schimbe și nu-i trimite afară în ploaie.
– Dar clienții au nevoie de asistență, a replicat Sorin.
– Atunci și eu am nevoie de ajutor. Vreau să-mi duci cumpărăturile la mașină! a insistat clientul.
– Da, dar eu trebuie să supraveghez… Sorin s-a oprit în replică când a realizat că trebuie să dea curs cererii clientului. A ajutat la ducerea cumpărăturilor la mașină, întorcându-se la magazin complet udat.
Clientul mi-a promis că se va întoarce în câteva zile să-și recupereze geaca și mi-a recomandat să iau o pauză și să beau ceva cald pentru a mă încălzi.
Am cerut o pauză pentru a mă schimba și a mă încălzi cu o ceașcă de ceai. Sorin, simțind inevitabilitatea schimbării, și-a luat și el o pauză.
De la acea zi, Sorin a devenit mai înțelegător și mai prietenos cu angajații sub 20 de ani.”